“Sen bana kaptan diyorsun herkes bana kaptan diyor sahici bir kaptanmışım gibi tükürüyorum…”
Bugünkü haber durağımız; Kültür Sanat Fabrikasın’daki Piyano Üstadı-Yazar Nihat Demirkol ‘un “İzmirli Bir Kaptanın Seyir Defterinden : Attila İlhan Şiirinde İncesaz” söyleşisiydi.
Üstat; sadece keman, kemençe, tambur, ud, kanun, santur, ney vb. eşliğindeki geleneksel müzik türümüz “İncesaz”ın Attila İlhân şiirindeki ve düz yazılarındaki önemini, köşe taşlarından sayılan “İncesaz” hakkında ne hissettiğini anlattı konuklarına, bilinçaltına nasıl yerleştiğini de…
Duvar -1948 maviciler- 1952, Sisler Bulvarı-1954 ve Yağmur Kaçağı-1955, Bela Çiçeği -1962, Yasak Sevişmek -1968, Elde Ve Hüzün -1981, Korkunun Krallığı -1987, Nihavend, Meraklısı İçin Notlar (Müjgan, Muammer Bey, Karantinalı Despina, Mülazım İhsan Bey, Miralay Zafiru, Hasan Tahsin)gibi şiirlerinden, “Dersaadet’te Sabah Ezanları-1981, Kartallar Yüksek Uçar- 1983(Kimseye etmem şikayet) gibi romanlarından örnekler verdi Kaptan’ın…
1968 Kasım’ında yazdığı “Hariçten Gazel” yazısından, 1973’teki “Tutuklunun Günlüğü”nden de bölümler okudu Demirkol…
Attila İlhan’ın “Sarışın Türkçesi”sini geniş bir sözlükle kullanan Kaptan’ın bazı akşamlar bir eski bataryalı radyoda Mes’ud Cemil’in yönettiği “tarihi Türk musikisi” konserlerini nasıl dinlediğini de…
Elbette konuşma aralarında İncesaz müzikler de dinleterek… (Saz semaisi, peşrev…)
Harika, keyifli, lezzetli bir söyleşiydi, kaçırılmamalıydı.
Biz de öyle yaptık Kardeşim ve Meslektaşım Atilla Köprülüoğlu ile…
Üstelik söyleşi sonunda 70’li yıllarda Attila İlhan’la Demokrat İzmir Gazetesi’ndeki anılarımı anlatmak benim için onur duyduğum bir andı.
Kutluyoruz Nihat Demirkol Üstadımızı ve bu güzel söyleşiyi düzenleyen Kültür Sanat Fabrikası Müdür Yardımcısı Elif Erginere teşekkür ediyorum.
Yorum Yazın
Facebook Yorum